Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /home/angielsk/public_html/wzrodlezdrowia.pl/wp-includes/plugin.php on line 600

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /home/angielsk/public_html/wzrodlezdrowia.pl/wp-includes/plugin.php on line 600
Złote zasady – część II Głód to Twój przeciwnik! – Źródło Zdrowia

Źródło Zdrowia - nowy styl życia

Złote zasady – część II Głód to Twój przeciwnik!

food-man-person-eating

Głodny brzuch ≠ szczupła sylwetka !

Bardzo często słyszę, że osoby z nadwagą w porze obiadowej mówią: „jestem głodny, nie jadłem śniadania” (w tym momencie myślę: halo! Jest godz. 14:00. O tej porze powinieneś zjeść 3 posiłek, a nie pierwszy).

 

Co się wtedy dzieje?

Organizm jest wygłodzony, bo kilkukrotnie przypominał o pustym żołądku. Natomiast ty nie reagowałeś, bo tak, bo nie ma czasu, bo sklep 5 minut od pracy. bo.. ciągle wymówki. A wtedy idziesz na obiad, wybierasz pokarm który jest objętościowo bardzo duży (bo jesteś głodny), niesprzyjający dobremu samopoczuciu, prawidłowej pracy przewody pokarmowego. Zazwyczaj po takim obiedzie jesteś przejedzony i masz ochotę na drzemkę – a chciałbyś efektywnie pracować.

 

Co trzeba zrobić, aby nie dopuścić do głodu.

  1. ) Pamiętaj o śniadaniu! Zanim wyjdziesz do pracy przygotuj dla siebie 1-wszy posiłek. Zjedz w domu lub zabierz do pracy.
  2. ) Na drugie śniadanie zjedz przekąskę, mogą to być nasiona, suszone owoce, banan, serek ziarnisty albo warzywa pokrojone w słupki.
  3. ) Obiad – najlepiej 2-daniowy. Zupa warzywa + 2 danie to idealne połączenie. Jeśli zupa jest gęsta, z mięsem dla kobiet nieuprawiających zawodowo sportu może wystarczyć 🙂 Od obiadu należy odchodzić z lekkim niedosytem – ponieważ po odejściu od posiłku po kilkunastu minutach odczujemy, że jest to wystarczająco.
  4. ) Kolację należy spożywać max. 2h przed snem. Nie należy chodzić spać na głodnego. Może to spowodować pobudki w nocy i podjadanie!

Smacznych posiłków!