Warning: Parameter 1 to wp_default_styles() expected to be a reference, value given in /home/angielsk/public_html/wzrodlezdrowia.pl/wp-includes/plugin.php on line 600

Warning: Parameter 1 to wp_default_scripts() expected to be a reference, value given in /home/angielsk/public_html/wzrodlezdrowia.pl/wp-includes/plugin.php on line 600
Złote zasady – część I ZAPLANUJ SWÓJ DZIEŃ – Źródło Zdrowia

Źródło Zdrowia - nowy styl życia

Złote zasady – część I ZAPLANUJ SWÓJ DZIEŃ

pexels-photo-704971

Zaplanuj dzień pod względem żywieniowym…

Prawidłowa dieta powinna zawierać od 3 do max. 6 posiłków – wszystko zależy od Twojego trybu życia i możliwości przygotowania posiłku. Czasem lepiej jest zjeść 3-4 posiłki, ale odpowiedniej jakości niż 5 takich, które będą zjedzone w pośpiechu i zbyt duże.

1.) Zjedz śniadanie przed wyjściem do pracy – śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Nie może go zabraknąć!

UWAGA: kawa to nie jest śniadanie, rozpoczynaj od posiłku (kawie mówimy tak: przyspiesza metabolizm, ale po śniadaniu!). Organizm potrzebuje dawki energii pozyskanej z pierwszego posiłku. Dlatego warto przygotować pyszne i bogate w składniki mineralne śniadanie.

 

Przykład:

Składniki:

-kasza jaglana – 3 łyżki

-napój ryżowo-kokosowy (mój ulubiony <3 ) – pół szklanki

-orzechy (1 łyżka)

-żurawina (1 łyżka

-jabłko 1 mała sztuka

-cynamon (szczypta)

 

Ugotuj kaszę jaglaną w mleku roślinnym lub krowim jeśli nie masz nietolerancji (około 15 min – w tym czasie możesz się ubrać i przygotować do pracy J ), pod koniec gotowania dodaj pokrojone w kostkę jabłko, orzechy, żurawinę. Przypraw cynamonem! Taki posiłek to 390 kcal, a jest bardzo sycący.

2) Obiad

Zabierz do pracy obiad jeśli późno kończysz – nie możesz doprowadzić do sytuacji, że organizm nie dostaje posiłku przez więcej niż 4-5h. Gdy narażasz organizm na długie braki posiłków, to wygląda tak, że jak już zaczniesz jeść nie możesz odciągnąć się od talerza, prawda? A to nie jest dobre rozwiązanie.

Obiad powinien być sycący. Natomiast nie na tyle, aby być przejedzonym i iść spać 🙂 Niestety, bardzo często słyszę, że tak się dzieje po niedzielnym obiedzie 😉
Aaaa.. no i wtedy gdy już tak jesteś przejedzony teściowa przyniesie serniczek. I co? Mimo przejedzenia i tak się zmieści?

3) kolacja

Co z kolacją? Powinna być zjedzona max. 2h przed snem. Czyli gdy kładziesz się spać o 23 to max o 21 powinieneś zjeść kolację. Tak o 21. To jest mi, że kolacja do 18. Bo co z tymi, którzy zasypiają o 24? Mają chodzić głodni?